Cases





Forskningsprojekter



Case | Projekt Stressfri hverdag Mette Maltesen er lærer i udskolingen på Gammelgaardsskolen i Aarhus. Hun oplever, at mange børn og unge er udfordrede og kan have gavn af mindfulness. Og så oplever hun, at nogle af de børn, der tager godt imod programmet og øvelserne faktisk er dem, der normalt er tilbageholdne og ikke engagerede i timerne.
Case | Projekt Stressfri hverdag Vibeke Birch Borup er lærer for 6. klasserne på Østervangskolen i Hadsten, uden for Aarhus. Hun fortæller, at skolens ledelse allerede har vedtaget, at alle elever på 6. klassetrin fremover skal tilbydes .be programmet – enten som forløb i efteråret eller foråret. Dertil kommer så en opfølgning i 8. og 9. klasse, hvor andre udfordringer typisk melder sig hos mange børn.
Case | Projekt Stressfri hverdag Anne Dorte Ohrt er lærer for 4. og 5. klasse på Friskolen i Hinnerup, en forstad til Aarhus. Hun kendte godt til meditation, men har oplevet, at det ikke er lige til at overføre sin erfaring med mindfulness til eleverne.