EU-projektet HAND IN HAND besøger Aarhus Universitet

I denne uge har Dansk Center for Mindfulness besøg af EU-projektet HAND IN HAND. Toldboden danner rammer om et projektmøde med partnere fra seks forskellige europæiske lande, som alle arbejder med, hvordan vi ruster lærere til udfordringerne i det moderne klasseværelse.

Fra d. 30. november til d. 2. december har Dansk Center for Mindfulness besøg af projektgruppen bag Erasmus-projektet HAND IN HAND med partnere fra seks forskellige europæiske lande.

Dansk Center for Mindfulness er med som partner i Erasmus-projektet HAND IN HAND: Empowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity related career challenges. Eller på dansk: at ruste lærere på tværs af Europa til at håndtere sociale, emotionelle og mangfoldighedsrelaterede karriereudfordringer.

Helt kort handler det om at styrke og træne lærernes udvikling af sociale og emotionelle kompetencer samt deres evne til at forstå og arbejde med forskellighed og mangfoldighed ("diversity awareness").

Vi ser frem til nogle lærerige dage i Toldboden med HAND IN HAND-partnerne.

Læs mere om HAND IN HAND-projektet her.