Spørgeskema til deltagere på MBSR- eller MBKT-kurset

Forskningsprojekt

Hvordan gik det med at træne hjemme, mens du var på kursus?

Spørgsmålet her stiller en del forskere sig i disse år. For at få en afklaring på det har ph.d. i psykologi Christine Parsons udviklet et spørgeskema, der kan give os mere viden.

Christine Parsons forklarer, at deltagernes oplevelser med hjemmetræningen er afgørende for udbyttet af kurset. Derfor er det vigtigt at vide noget om, hvordan de træner.

"Vi vil gerne forstå mere om, hvordan deltagere træner mindfulness hjemme i løbet af kurset. Besvarelsen af spørgeskemaet vil være hjælpsomt og vigtigt for vores forståelse af folks oplevelser med kurset og træningen"

– Christine Parsons, Interacting Minds Centre, Aarhus Universitet.

Spørgeskemaet er designet til personer, der har deltaget i et otte-ugers kursus i Mindfulness-baseret stressreduction (MBSR) eller Mindfulness-baseret Kognitiv Terapi (MBKT), på engelsk: Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT).

Selve spørgeskemaet er på engelsk og indeholder blandt andet baggrundspørgsmål om deltageren og om de udfordringer, som folk ind imellem oplever, når de træner hjemme.

Spørgeskemaet er sendt ud til MBSR- og MBKT-lærer i hele verden.

Dette projekt er registreret hos Datatilsynets journal nr. 2015-57-0002, Aarhus Universitets journal nr: 2016-051-000001, serienummer 516.

Tak for samarbejde og støtte til

Christine Parsons

Ekstern lektor