Foredrag "Mindfulness bryder depression"

Vi har undersøgt Mindfulness-baseret kognitiv terapi (MBKT) til individer med tilbagevendende depression. MBKT reducerede depressive symptomer og hjernescanning viste, at MBKT øger kropsbevidsthed og ændrer netværk i hjernen under negativ tænkning.

Tirsdag 25. oktober 2022,  kl. 16:00 - 18:00

Sted

Dansk Center for Mindfulness

Forskningsprojektet er blevet til fem engelsksprogede forskningsartikler og en ph.d. afhandling. Den første artikel ”Mindfulness change brain dynamics during rumination” er netop blevet udgivet i det anerkendte medicinske tidsskrift ”Biological Psychiatry”.

Kom og hør Anne Maj Van der Velden, ph.d. og psykolog fortælle om resultaterne, og Lone Overby Fjorback, ph.d. og psykiater fortælle om løsningsforslag til bedre behandling af depression.

25. oktober kl. 16.00 -18.00, Nobelauditoriet, bygning 1482, lokale 105, Jens Chr. Skous Vej 4, Aarhus Universitet

Venligst, Anne Maj van der Velden, Forskningsansvarlig
Lone Overby Fjorback, Klinisk ansvarlig